Showing posts with label taggy tags. Show all posts
Showing posts with label taggy tags. Show all posts

Friday, January 30, 2009

FAKTA atau AUTA ???

1. Copy badge "2008 Cute's 3logger Award" di atas untuk diletakkan di blog anda.

2. Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda.

3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya (anda di-tag).

4. Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan menyatakan nama mereka di blog anda.

5. Jangan lupa melawat blog kawan anda dan meninggalkan komen yang menyatakan mereka telah di tag

************************************************************************************
dh lame sgt i kene tag ni..so i can hardly remember sape yg tag i...yg i igt, si nad jongket ni laaaa...(tau la ko rindu kt akuuuu)

anyways, nad ni, for those who are new here, she's the guest writer here...dia adelah sgt pemalas utk mengcreate blog sendiri, maka saya dgn rendah diri, telah menginvite dia utk share her stories here..xde hal pon....neways, kami adelah coursemates di UM pada suatu zaman dahulu kala...zaman eh???kahkahkah...dia ade lah seorg pembawa gosip...tp bukan ala2 CNN yg cikai 2 tu...cara dia spread gosip ni ala2 terhormat skit...ekceli, dia ni kira peramah laa..ngan sesape pon dia leh idop..unlike me yg sgt laaa lembaps part nk beramas mesra ni...tp nad, part ramas2 ni mmg dia suke...tak caye, tanye sya...tol tak sya???

p/s: Ampun Nad......


10 fakta/hobi berkaitan Nur Farhana



  1. seorang yg terlebih sensitif bile tgk tv/movie/dgr radio...i mmg tak leh kalo tgk/dgr criter2 sedih ni...kompem laaa air mata ni kalo tak ngalir, at least mesti bergenang punye ahhhh...tp ade satu citer yg benjy ngan azean berlakon tu, yg benjy jd cacat, pastu mak dia kurungkan dia tu...haaa..yg tu mmg nanges cam mati laki dah..gile bagak sedih ooooo...lagi satu citer kal ho naa ho...tangkap leleh betoll...gile mellow saye nih.eh eh eh..not only citer sedih tau...citer happy yg melibatkan family/dreams pon i leh feeling lebih... eg: bile tgk american idol...kn time audition, macam2 'bakat' and jenis org yg kite nampak kan...i tak leh tahan kalo tgk sumone yg background dia susa/single parent dtg audition, and they make it to hollywood...punye laa happy diorg tu cam dh mnang Idol...i pon dpt feel tu, terus genang air mata ni....haihhhhh...lembik tol laa saye nih


  2. seorang yang sangatlaa susah nk kuar ngan member...tu statement yg my friends label i...as u all know, mama kan sakit...she couldnt do most of the daily routines on her own...its my job, to balik umah mase lunchtime, and layan all her needs..dh bape org yg merungut sbb i slalu je x join diorg g lunch sane sini...infact, i do feel like org mesti rase i ni anti-sosial...padehal, those yg kenal i betol2 je yg akan paham...and because of that jugakla, i xde byk kawan kt JB ni...wiken, kalo x g dating, mesti kene dok umah...i nk g dating pon kne plan awal2...i have to make sure someone is at home, while i bercangkerama di luar...myPerson pon paham..kekadang, dh plan, tetibe terpakse cancel sbb takde sape jage mama...itu sume mmg di luar kawalan kite..


  3. seorang yg suke buat list....i'm not saying i'm an organized person...tapi i mmg suke, kalo nk wat pape, atau gi mane2, buat list dulu...be it shopping, holiday, movie...shopping, i suke wat list barang yg nk beli...jarang sekali i ikut mati2 list tu...biasenye ade je yg terlebih amik...the list is just as a guidance on the important things laa..yg extra tu, harus la ikut suke kn...for holiday, a week before, i akan dh start list out things to pack, what to do while on vacation/and of cos, contact lists when necessary....as for movie lak, its my job utk cek kt tenet, citer ape and kol bape yg ade on that day...later baru weols (myPerson and I) decide nk tgk citer mane...duration jugak adelah penting, sbb saye mmg takleh balik lambat...my parents never said anything bout curfew, tp i try my best not to take advantage...

  4. seorang yang suke memasak....but not cleaning...i love cooking...my specialty would be asam pedas and soto with bergedil...mmg ade hikmah atas semua yg terjadi kan???kalo x kerana mama sakit, mesti i x reti masak smpai skrg...i also love trying out new recipes...i rajin surf here to check out new recipes especially the cakes and cookies..mentang2 ade oven baru ni, semangat membaking adelah berkobar2...so kawan2, mari lah ke sini utk merasai air tangan ku...eicewahhhh..poyo gile..blueeeeekkkkkkkk...eh eh eh...haaa..part cleaning tu, i mmg sgt ssllllllllloooooooooowwwwww...skrg ni, i slalu masak2 pagi2, then tinggal je semua dlm sink..later cik era akan setelkan...bukan ape, tak sempat la nk clear sume...alasan....


  5. seorang yang takut 'sunyi'...yeap...i sangat takut dengan keadaan/surrounding yang sunyi sepi...rase macam suffocated walaupon ruang tu luas...i need a sound, at least the wheezing air-cond or bunyi kipas pon dh cukup...mmg sjak dr baby i 'need' sound...for example, dulu, mase i kecik, kalo kete tgh jln, i bole tido dgn nyenyak..tp once benti kt traffic light, kn takde bunyi enjin, automatic i bangun, lalu irritate mama n ayah with all sorts of questions...mind u, mase kecik saye adelah sgt becok tahap mulut murai...bak kate mama laaaa..sampai skrg, i mmg takleh tido kalo takde kipas/aircond...walau sejuk mane pon, salah satu tu MESTI on...i just need the SOUND to doze off...i simply hate to duduk dlm ruang yang sunyi sepi...


  6. seorang yang boleh swim tapi tak sampai tahap masuk olimpik. mesti ramai yg tergelak kan..i got that most of the times...ramai yg tak percaye i bole swim...especially bile tgk tahap ke'debab'an i nih...ceit.sgt skeptikal la itu orang...benci!well, yea, saye boleh swim and i love and enjoy swimming...rasenye ni laa satu2 nye sports yg i masih lakukan...nk main netball, xde geng...badminton, kene ade partner..lgpon skrg asik berangin jeeee..pegh alasan....berjelaaaa....tapi ini tak bermakne saye terer ye...saye hanye mendapat tunjuk ajar yg tidak formal semanjak bayi dari mama...dulu, mama adelah sangat kejam kerana membiarkan kanak2 berusia 3 thn terkapai2 di tgh2 pool dgn kedalaman 2 meter...sampaikan kanak2 itu merasakan mamanya hendak membunuh anaknye...gile drama...


  7. seorang yang tidak bole hidup tanpa basic amenities...terutama sekali, toilet...that explains why i kureng sikit bab2 picnic laa, camping laaaa...i do love picnic and camping cause its fun, provided tempat tu ade proper toilet...taknak laa bile tibe mase nak 'buat bisnes', kene korek2 tanah laa, ape laaa...euuuuwwwwwwwwwwwww...sangat tak bole tolerate...and saye sangat laaa x suke kalo g shopping complex, toilet nye takde paip air...harapkan air yg pancut dr bowl tu je...haih...sgt leceh....


  8. seorang yang independant...i am proud of it...and I am glad that now, i am able to do most of the things on my own...eg: anta kete g servis (only after dpt consultation dr ayah), beli tiket utk ape2 sendiri, bayar bill sendiri, drive jejauh sendiri, shopping sendiri, tuka mentol lampu sendiri, beli makanan sendiri...pasang rak kasut sendiri...hahaha..tah pape je contoh2 tu...anyway, my point is, i am able to run most of the daily errands on my own...of course every other day, i do need to make a call and seek help from others, but most of the time, i always make sure i tried my best to do it on my own first, by cari info from internet, before opt for second opinion...


  9. 我 會 说 華 語 (wǒ huì shuō huá yǔ) - I can speak mandarin. Yeap.. I consider mandarin as my third language. working with chinese has given me more opportunity to enhance my mandarin... so far, my chinese colleagues and even the boses sometimes do speak mandarin while discussing..at first it was weird cause I wasnt able to understand the whole conversation... but as time flies, I've learnt to pick up more words and now, I am proud that I could understand more than what i did before. i can not only understand, but i can speak as well...but not as well as understandina as I am not very clear on their arrangement in sentences...how I learn? simple. listen to chinese songs.


  10. seorang yg teramat suke budak2, terutama yg berumur antara 6 bulan ke 2 tahun...kalo dh besar skit, kompem nakal...so cam x suke sgt...bole???hahaha...neways, those babies/toddlers mmg sgt laaa cute...especially when they smile...such a beautiful creature i must say...lagi2 kalo yg jenis pipi londeh n tembam tahap cam nak gigit sampai putus...i love layan babies...when i was in my teenage years, i adelah sgt suke babies smpai terpikir, abes sekolah, i nk adopt a baby for my own!dulu i xde gatal2 nk pikir kawen ke hape...tapi terus pikir nk ade anak..hebat tak???

Wednesday, January 7, 2009

Tag by Kema & Dayah

biasela..org glamour..ramai sgt nak tag..hahahha

1. Copy badge "2008 Cute's 3logger Award" di atas untuk diletakkan di blog anda.

2. Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda.

3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya (anda di-tag).

4. Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan menyatakan nama mereka di blog anda.

5. Jangan lupa melawat blog kawan anda dan meninggalkan komen yang menyatakan mereka telah di tag

Nur Akma Syazwani Johari
Minah nie..iskh2..tiada kata yg boleh mengungkai segalanyer..(pergh jiwang seh..)..hehehehe. dia nie ala2 senget sket..sgt besh untuk bergosip..sgt +ve dlm sume hal..sgt la konon penyabar la orgnyer..haih..ape lg ye yg sgt?..itu je kot yg baik..yg lain sume jahat2 belaka..hehehehehe

Nur Hidayah Khalid
Minah nie plak is organized person..dia nie sgt bagus n tepati masa..kalo kate kol 3, paling lambat kol 3.30 je..kalo lebey, ambik ko..(paham2 sendiri jela..ehehheeh)..

Summary: if I were in their (kema + dayah) group for assignment / project, I’ll be a dedicated person (tetibe leh *blink* change to a dedicated person..tak tau nape..hehehe)..keje siap on time n wat tak last minute..hehehehe..bagus2..plus we seems quite close mase third year coz share the same supervisor for our final project. So sila la banyak gossip nak update..our gosip nyer activity start since our internship dolu..haih setaip ari mesti nak bergosip thro google talk.kalo citer sgt panas, food court klcc jd mangsa..hehehehe...sampai la skrg..apela korg nie..suka angkut aku ke lembah tak baik..elok2 aku kat lembah klang nie..hehehehhe


10 fakta/hobi berkaitan Nurul Nadia Abd. Rahman

1. suka budak kecik..haih..tgk diorg hilang sume masalah..so banyak gamba my niece telah disnap stiap kali berjupe mereka..(ini tande banyak masalah wey..so sila jgn sebok2 tambah masalah aku..masalah negara lg aku nak pk..hahahahahah)

2. suka tido extravaganza – nie mmg la activiti faberet bile cuti..cuti dimanfaatkan sepenohnyer..even kalo g holiday pun, sgt nak tido kat hotel saja..takmo g mane2 pun..

p/s: I penah di sound oleh fana mase g a’famosa sbb asek nak tido jer.heheheh..sowi le fana..pasni aku tak tido dah..hahahaha

3. sgt susah nak suka kat org..i means as a bf la kan..takkan la aku nak suka kat kema yg lesbo tuh…teeetttt..hehehehehe..setelah bancian dibuat, ramai mengatakan I was too choosy. Choosy??nak choose pe kejadahnyer, org yg aku suka, dia dah ade gf, tak pun dia sgt la tak besedia nak ade commitment (ape ingat aku nak ajak ko kawen??)..eh emo plak..

p/s: conclusion- I tak jupe lg yg seswai..so sila2 isi form..eheheheh

4. im getting bigger!!yes sgt berat badanku..dah naik 6kilo ok..wargh..nak kene diet nie!!!

5. sgt suka bergosip dgn my sisters..pergh kitorg nie kalo jupe, siap la ko..gosip tak hingat dunie..(now I rase macam I plak yg angkut dayah + kema ke lembah gossip..ehhehehe)

6. pemalas wat keje rumah - haih nie mmg btol2 fakta bukan auta..kalo lg disuruh lg la malas nak wat..so kdg2 je datang roh rajen tolong2 wat keje rumah..basuh pinggan paling last skali dlm list nak wat..heheheheeh..so I bukan ciri2 wanita idaman yer..for those yg nak isi form td, korang nak cari bini ke maid??teeeetttttt…

7. I hate marching..seboleh-boleh cari alasan taknak masuk marching..sbb tuh kulit I putih gebu...gile perasan nak mampus..muaahahahah

8. suka pow vitagen syamimie kat dlm freezer..

9. tak suka wat documentation..sume documentation sila pas ke rizal.terima kasih..hehehehe

10. fakta di atas mmg benar2 belaka..sekian..

mentag 10 org seterusnye ialah:

1. fana (aku tau ramai tag ko tp ko tuh tak reti2 nak wat..heheheeh)

2. fariha

3. iqbal

4. kimmy

5. dayah (a.k.a kawan tikl + sebuk je keje kat sini gak!!)

6. ida (a.k.a kawan sya)

7. sya

8. mizzot

9. kak long

10. list 7 to 9, korang jawab dlm hati jela yer..sbb saya tau anda rajen bace blog ini..blog hangat la katekan..ehheehheh

Saturday, December 20, 2008

Oh Dayah..teman bergosipppp!!!


1. Anda rasa anda hot?

Hot??in terms of appearance, sy mmg hot sampaikan syamimie called me mama mia..sy pun tidak paham, adakah sy terlalu hot…teeettttt!!!


Hot??in terms of weather, ketiak sy belum tahap berpeluh…kejap lg kalo saya berjemur, akan konpem armpit nie menyebabkan baju sy kebasahan..pergh..gile hot..hahahahaha


2. Upload gambar kegemaran anda.





3. Kenapa anda suka gambar ini?

i- time nie everyone was soooo happy jerk..sebb tuh sume senget je..hehehehe

ii- makes me cant wait for the next holiday plan..redang..mari mari..

4. Bila kali terakhir anda makan pizza?
pizza??hmm sgt tak ingat bile..its not my faberet fast food..last choice after KFC…haih..

5. Lagu terakhir yang anda dengar.
lagu twinkle twinkle little star..sang by syamimie..aiyok..budak kecik nie.kdg2 lagu spider-bila nak saksi pun dia nyanyi..lirik berterabur..layan je la…

6. Apa yang sedang anda buat selain daripada selesaikan tag ini?

i-
kene cabut uban ibuku..kalo tak wat, mula la ibuku kuarkan ayat2 sedey…

ii- sms dgn mizot..gosip pasal mawi nikah..as usual…


7. Selain nama anda sendiri, apakah lagi nama yang anda suka orang panggil anda?
hmm..suka panggil nadia..nadia sahaja!!!! Tp ade org panggil nad, nadiot (mizot esp..), na-di-eyya (kema), jongket (sbb I love to used word jongket kat diorg gak..hehehhe), nurul (k.azie suka tau panggil nurul..cam ayu semacam plak rasenyer..hheheheh)

8. Tag lagi 5 orang.
1) Fana a.k.a ‘blog’mate
2) Friha

3) iqbal
4) nur syazwani a.k.a kak long
5) shahril

9. Siapa orang nombor 1?
dia nie la tukang paksa utk update blog..if dia tak ketuk..jgn harapla I wanna update this blog..hehehehe..kitorg start really close when graduation day…I was helping her berator panjang2 di pagi yg hening for her gown..haih..penat tau aku bersusah payah utk ko grad..ehhehehehe


10. Orang nombor 3 ada hubungan dengan sesiapa?
ader kot..dgn girlfren nye.
.not sure sape namenyer tp I know he had a girlpren..

11. Kata sesuatu berkenaan dengan orang nombor 5.
- unpredictable – emosi dia slalo sgt tergangu..heheheheh


12. Bagaimana pulak dengan orang nombor 4?
she was one of my besfren selain mizot..i only have 2 beshfren je..mereka2 inilah yg menjadi mangsa bile sy sedey..hehehehehheeh..sila la bersabar yer melayan kerenah saya..


13. Siapakah orang nombor 2?
opismate ku..dia nie mmg suka tapau makanan n makan depan pc..iskh nak kate workaholic, idakla..asek tgk citer je kat pc dia..iskh2..

Tuesday, October 21, 2008

taggy tags on HIM

1. How many time have you been in love?
in love eh???depends on the meaning of 'been in love' tu la..as for me, i see it as a relationship yg both party did plan to have a future together...maka dgn itu, yg betol2 punye kali ni je la..those yg lelame tu, hanyelah memenuhi keinginan jiwa remaja..ceit!

2. 3 songs that make you remind of him?
~tercipta untukku (bapak jiwang)
~mantera beradu (he raps to annoy me even more)
~i wanna grow old with you (caller ringtone kami mase pakai hotlink dulu)

3. What is the romantic thing that you do for him/her, or he/she do for you?
~from me, yg paling romantic should be jage dia kt hospital when he met with an accident on my final year in UM. yg best, docs n nurses thot we r husband n wife.oh klaka. oh yea. satu lagi is a clock with a pic of us as a background. smapai skrg clock tu masih berfungsi.

~from him would be this so-called printed, laminated poster (sbb dia suruh tampal kt dinding bilik), A4 size, filled with pics of me and ayat2 cinta dat brightens my morning.sgt sweet.not just the thing itself, but of cos, the effort he put in.

4. 3 nicknames he/she uses to call you?
~farah
~baby (dulu laaa..mase zaman mude remaja..skarang dh tua kah????apekah???)
~sayang (mcm biase laaaa)

5. List 3 places you go with him/her?
soklan ni x bape clear. places as in holiday or dates?????
i bg yg the later one je la
~cam biase, shopping mall dgn tujuan menghabiskan fulus nye
~tampat makan yg best2
~surau/masjid (hek eleh)

6. What is the best memories with him/her?
the best of the past 2++ years???banyak.
yg paling best, is this one cos weols slalu terpikir sanggupnye weols dulu, di zaman yg maha sengkek
him from shah alam, nek public transport-bas/komuter datang stesen u
me from UM, jln kaki/nek cab g stesen u
then jalan2 kt kl nek komuter/putra
dulu semua tu x susa. dgn rela hati jek
cube skrg suruh dating nek bas, mau muncung sedepa

7. What is his/her birthday, if you remember?
14 Jan. alamak. nk dekat nih.nk beli ape yek

8. List gifts from him/her that you like?
banyak. i list 3 jek ye
~first n foremost, the first gift, a teddy bear, named Qiki. sgt treasure
~tudung turquoise dan matching brooch. sgt terharu mase menerimanye
~a ring on 2nd Anni.

9. How you declare your love to her (man), or how you accept his love (woman)?
haaa???xkan nk wat karangan kot???skip la..xtau nk cite cmne

10. How long you take to forget him/her?
still together.camne nk lupe?

11. What is her physical part that you like about him/her?
first, mate yg sepet.those captured my heart first. the rest is history.full stop.

12. What is he/ doing right now?
as in this very moment? must be kt opis la.tekun bekerja.unlike me.ceit!

13. Can you accept him/her back if she want to?
eh jap.apsal soklan as if he's my ex edi??im still wit him la

14. Have you contact him/her(ex) when you with your partner?
couple of times.ex tu yg contact i.ade la hal skit.

15. Have you done something inappropriate with him/her(ex) before?
he's an ex for a reason. since dia ialah ex, makan berdua pon i dh rase inappropriate...wakakaka

16. Did you go out with him/her(ex), without been known by your partner?
oh.tidak same sekali.

17. 2 things from her(ex) that you keep, without been known by your partner?
adeke?xde lagi rase nye

18. Do you think your relationship with him(ex) is hotter than with your partner?
wutdaheck...the current one is much2 better.always keep me warm.i dont need hot.msia dah sgt panas ok.

19. Do you hide something in your mobile phone from your partner?
we exchanged phones every other week.nk sembunyi ape nye?

20. Have you cheated or try to cheat your partner?
pernah sekali terpikir.tu pon mase tgh gaduh.emo gile

21. Who should do this tag?
those yg rase rajin nk buat.sile la yeaaaa

Our E-Invite by WeddingKami