Friday, September 5, 2014

Syurga buat Mama

Dah dekat 5 bulan mama kembali kepada pencipta. Rindu. Rindu amat-amat.

Rindu nk call mama masa tgh pam. Mama akan tanya bape byk dpt arini.
Rindu nk dgr mama call and talk to Nurin masa otw to or fro rumah pengasuh
Rindu intonasi mama "Assalamualaikum anak mama" every friday nite bile balik umah sana
Rindu nk angkat mama, dukung mama
Rindu nk mandikan mama sambil borak2
Rindu nk golek2 sebelah mama sambil mama lurut rambut adik
Rindu....
Type ni pon dh berjujuran air mata

tu la lumrah manusia kan...bila ada, we take things for granted, bila tiada...hmmmm
menyesal....mmg mcm2 penyesalan yg ade dlm benak ni
menyesal x layan mama dgn baik masa hayatnye
kekadang bile penat, dia call, saja x angkat...skrg, rindu...
hmphhh...

skrg Ayah pakai phone num mama..saja x potong sbb free call between our num.
masa baru2 mama pergi, ayah call pakai num tu, appear "Mama" on my phone. tersentak sekejap.

Nnt lah...akan diceritakan jugak mcm mane mama 'pergi'. sbb mmg kenangan sgt2...every detail masih dlm ingatan. yg penting, mama pergi dgn mudah ditemani ayah, mairah (lil sis), Ayyash Az-Zidane and myself. amat mudah smpai kami sendiri xsedar di saat bila ialah nafas terakhirnya. Allahuakbar. It was her ultimate wish to go tanpa menyusahkan sesiapa dan cepat.

Semoga mama damai dan tenang di sana, di samping Tok Mak, Tok Yah and adik Abdullah dan para solihin yang lain.
Semoga Allah jauhkan mama dari segala seksaan dan janjikan Syurga buat Mama

We miss u so much, but we know u're definitely in a better place.
Till we meet again, Adik sayang Mama....

hari-hari ayah datang 'berbual' dgn Mama. He misses you Ma....



Our E-Invite by WeddingKami